با ادب دست هایت را بالا بگیر و...

 

آقای دولابی ره: پیامبر خدا (ص) فرمود: بخوانید خدا را. یعنی دعا کنید. از خدا درخواست کنید، با خدا حرف بزنید. اُدعوا الله خدا را دعوت کنید، خدا ما را دعوت کرده، ما هم خدا را دعوت کنیم و انتم موقنون بالاجابه، شما مومن هستید و ایمان دارید به اجابت خدا. یعنی خدا هم قبول کرده و به شما اجازه داده است که دعا کنید. از او بخواهید، دعوتش کنید و انتم موقنون بالاجابه، دعایتان اجابت شده است که دعا می‌کنید.
یعنی اجابت قبل از دعاست. یک وقت نگویید هرچه دعا می‌کنیم مستجاب نمی‌شود. اگر خدا نمی‌خواست شما نمی‌توانستید دعا کنید. وقتی با حال دعا با خدا حرف می‌زنیم، این را خدا خواسته که نصیب ما شده است.
ادعوا الله و انتم موقنون بالاجابه(۱) یعنی مومن به اجابت هستید. قلب شما متوجه شده است. بی‌جهت دست‌ها را بالا نگرفته‌ایم، خودش اول اجابت کرده است، بعد ما دعا کرده‌ایم. او اجابت کرده بود، بعد دست ما بالا آمد. شک نداشته باشید، حرف سست نزنید، که بگویید معلوم نیست دعای ما به اجابت رسید یا نه!
از آن طرفش را هم می‌گوید: اعلموا، باخبر باشید، انّ الله لا یستجیب دعاء من قلبه غافل(۲)، دلی که غافل باشد دعایش مستجاب نمی‌شود، کلام را به خدا نمی‌رساند. خیلی شل صحبت می‌کند، قلبی که غافل است دعا نمی‌کند. نمی‌داند چه چیزی برایش خوب است، نمی‌داند چه چیزی بخواهد، اصلاً به ندانستن هم نمی‌رسد چون قلب غافل است و دل جای دیگر است.
این روایت می‌گوید آنکه دلش این طرف و آن طرف است، دعایش بالا نمی‌رود. گاهی دعا یک آسمان بیشتر بالا نمی‌رود. گاهی دو آسمان و سه یا چهار آسمان و متوقف می‌شود.مثل یک جرثقیل که باید درست کار گذاشته شود تا شی را سالم به بالا برساند، دستگاه دل را هم باید قشنگ درست کرد تا دعا به مقصد برسد. البته شما نمی‌توانید این کار را بکنید، خدا این کار را انجام می‌دهد.
پس اول روبرویت را قشنگ خلوت کن. اگر بدهی به کسی داری بپرداز. اگر استغفار برای گناه داری استغفار کن، اول فکر کن. ببین اگر راه فرج دیگری داری، اگر کس دیگری هست که کارت را انجام دهد سراغ او برو. اما اگر دیدی هیچ کس نیست، با ادب دست‌هایت را بالا بگیر و از خدای خودت چیز بخواه.

 ۱. مستدرک الوسائل جلد۵ ص ۱۹۱

۲. مدرک قبلی

سلام مولای من

رخت مرآت حُسن کبریائی
                       ز نورش ماه تابان آفریدند
                                             جمال بی‌مثالت عالم‌آراست
                                                                   تو را خورشید رخشان آفریدند
                                                                                           ز صبـــــح صــادق ماه جبینت

                                                                                             فروغ عشق و ایمان آفریدند

ز ابروی کجت محراب طاعت
                  ز لعلت آب حیوان آفریدند
                                           ز لعل شکّرین باده نوشت
                                                                شراب شور عرفان آفریدند
                                                                                       زدندان و لب میگونت ای دوست
                                                                                      عقیـــق و درّ و مــرجان آفریدند

 

ادامه نوشته

هرچه هستم از توام بهر توام ای بی‌نیاز

یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله... شما محتاج خدایید... نه محتاج دیگران...
خدایا من محتاج یاری توام نه محتاج کمک دیگران. محتاج رضایت و خشنودی توام نه رضا و خشنودی دیگران. خدایا من محتاج شفا و طبابت توام نه درمان دیگران. خدایا من محتاج توجه توام نه دیگران. محتاج محبت توام نه دیگران. محتاج دوستی با توام نه دیگران... من فقیر توام. فقیر تو... نه دیگران... خدا می‌خواد بنده اش بفهمه که فقط یک نفر تو زندگیش هست که باید دست نیاز به سمتش دراز کنه. اگه اینو فهمید و دست نیازش رو به سمت خدا دراز کرد اونوقت خدا هم حسابی کاسه اش رو پر می کنه

یا طبیب من لا طبیب له
یا امــــان من لا امان له
یا حبیب من لا حبیب له
یا حــرز من لا حـرز له

اون مواقعی باید اینو یادم بیاد که خودم رو اسیر آدم‌های نیازمند و دست خالی مثل خودم کردم و چشم امیدم به اینه که اونها احتیاجم رو تو هر زمینه‌ای رفع کنن

الهی فقری لا یغنیه الا عطفک و احسانک و حاجتی لا یقضیها غیرک...

ولادت امام حسن عسگری (ع) مبارک باد

اسعد الله ایامکم یا صاحب الزمان

 

ای روی تو در بزم ازل شاهـــد و مشهــود        وی آمـــده ساجد به خـدا بر همه مسجود
هـــم قبلـۀ حاجاتـی و هـــم حجت معبود        هم حمدی و هم احمد و هم حامد و محمود
ای جان جهـــان ای همـه جان‌ها به فدایت         ای نـام نکــــویت حسن ای حُسنِ خدایت
خورشیــــــد پنــــاه آرد در ظـلِّ لــوایت         امضـــــای عبــــادات همــه مهـر ولایـت
بالاتــــر از آنــی کــــه بگوینـــــد ثنایت        بر اوج جلالــت نرسـد وهــــم و گمـان‌ها

  

امام حسن عسكري عليه السلام فرمود:


 أوْرَعُ النّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهةِ، أعْبَدُ النّاسِ مَنْ أقامَ الْفَرائِضَ، أزْهَدُ النّاس مَنْ تَرَكَ الْحَرامَ، أشَدُّ النّاسِ اجْتِهاداً مَنْ تَرَكَ الذُّنُوبَ. 

 پارساترين مردم آن كسي است كه در موارد گوناگون شبهه توقف نمايد; عابدترين مردم آن شخصي است كه قبل از هر چيز، واجبات الهي را انجام دهد; زاهدترين انسان ها آن فردي است كه موارد حرام و خلاف را مرتكب نشود; قویترین اشخاص آن شخصي است كه هر گناه و خطائي را ترك نمايد,

«أعيان الشّيعة، ج 2، ص 42»

 

 الْمُؤْمِنُ بَرَكَةٌ عَلَي الْمؤْمِنِ وَ حُجَّةٌ عَلَي الْكافِرِ.

 وجود شخص مؤمن براي ديگر مؤمنين بركت و سبب رحمت مي باشد و نسبت به كفّار و مخالفين حجّت و دليل است.

«تحف العقول، ص 489» 

یا الله و یا غنی

يا ايها الناس انتم الفقراء الي الله

يه بار خودمونو وارسي كنيم ببينيم واقعا چي داريم؟
وقتی كسي تمام اعتبار خودش رو زير پا ميذاره، ميتونه دستش رو دراز كنه و گدايي كنه؛ ما هم در مقابل خدا بايد تمام اعتبارمون رو زير پا بذاریم..، این گدایی کاملا ذاتی و حقیقی و بالاصاله است
والله هو الغني الحميد... و خداست كه بي نياز ستوده ست
خدا ميگه شما همتون تو همه چي بايد از من گدايي كنيد هرچي هم داشته باشيد باز فكر نكنيد ميتونيد به من خدا نفعي برسونيد، تو قرآن هم هست كه اگه خيري كرديد براي خودتون كرديد همونطور كه اگه بدي هم كرديد فكر نكنيد در حق ديگري بدي كردي بدي، شر تو به ديگران نميرسه به خودت داره ميرسه (ان احسنتم احسنتم لانفسكم و ان اساتم فلها) اگر اينو بپذيريم ديگه از دشمني ديگران هم اذيت نميشيم چون اون دشمني به تو نميرسه اون داره با خودش دشمني ميكنه
در برابر خدا اگه كسي خودشو فقيرتر نشون بده و بتونه اين فقر رو با احساسش اثبات كنه، تو اولويته، با احساس بدون تعارف با خدا صحبت کردن، همه چی رو زیر پا گذاشتن و باور کردنش... هر کسی فقیرتره خدا بیشتر بهش رحم میکنه

ان يشاء يذهبكم و يات بخلق جديد. اگر خدا بخواهد شما را ميبرد و خلقي نو بر سر كار مي‌آورد.

امير المومنين هم فرمودند: خدا خيرات رو به يه عده اي ميده، اگه نتونستن ازش حسن استفاده رو بكنن ازشون ميگيره و ميده به يه عدهي ديگه اي كه اونها بتونند بهتر استفاده كنند، اونها ضايعش نكنند، خرابش نكنند...

و ما ذلك علي الله بعزيز و اين امر براي خدا دشوار نيست. براي خدا همه چي راحته

ادعونی استجب لکم...

 پروردگارتان فرمود مرا بخوانيد تا شما رو اجابت كنم. صدق الله العلي العظيم. يعني همين كه خواستيد اجابت دنبالشه. در دعا، خوبي و بدي آدم‌ها شرط نيست. چيزي كه لازمه يقين به اينه كه خدا خواهد داد. هيچ دعايي بدون جواب نيست يا در اين دنيا و يا در اون دنيا دعا مستجاب خواهد شد. طهارت در دعا، مكان دعا كننده و زمان دعا هم در استجابت دعا موثره.

خداوند از بنده ‌ای كه توي دعا اصرار داره خوشش مياد. پس مصر باش. اگر دعايي بي جواب هست قبل از اين كه به خدا و آیه قرآن شك كنيد به خودتون شك كنيد. گاهي دعا در اين دنيا امكان استجابت نداره چون بنا نيست معجزه شه. خدا عالم رو با معجزه اداره نميكنه.

اللهم عجل لولیک الفرج...

تا کسی رخ ننماید، ز کسی دل نبرد

دلــبــر مـا

دل مـا

برد

 و

 به ما رخ

نــنــمــــود

...