دل و دلبر من...
امام حسین (ع) میخواست عشق رو اثبات کنه نه کینه و دشمنی رو؛ برای همین هم موقع شهادت امام، شمر می گه دیدم زیر لب چیزی میگه، خوب گوش دادم دیدم داره دعا می کنه: اینا امت پیامبرند، نمی فهمند، نکنه بلایی براشون نازل بشه...
نگاه حضرت به جریانات، نگاه عمیق بود. نمیخواستن با حاکمیت در بیفتن...علت حرکتشون رو حضرت اینطوری عنوان میکردن: " انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی"
حضرت میگن من پا شدم که اصلاح کنم. حضرت نگفتن پا شدم جنگ کنم؛ امام حسین(ع) هم خودش جمیل بود هم حرکت و نهضتش جمیل بود. الجمیل لایصدر غیر الجمیل.
حرکت حضرت یک حرکت اصلاحی بود نه حرکت جنگی.
نگاه حضرت به جریانات، نگاه عمیق بود. نمیخواستن با حاکمیت در بیفتن...علت حرکتشون رو حضرت اینطوری عنوان میکردن: " انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی"
حضرت میگن من پا شدم که اصلاح کنم. حضرت نگفتن پا شدم جنگ کنم؛ امام حسین(ع) هم خودش جمیل بود هم حرکت و نهضتش جمیل بود. الجمیل لایصدر غیر الجمیل.
حرکت حضرت یک حرکت اصلاحی بود نه حرکت جنگی.
+ نوشته شده در جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت توسط هم سفر
|
وقتي حيات خلوت دلها، پرشده است از ازدحام "روزمرگي"، جا براي خدا هم تنگ ميشود! بايد جايي ميساختيم، شبيه خانۀ شيشهاي ماهيها، که گاهي دل تنگمان را مثل ماهي قرمز لغزاني از تنگ سينه بيرون آوريم و هجرت کنيم به آبي زلالش!