چه زود نصفش گذشت...

از پربركتترين ماههايي كه دعا در آن مستجاب ميشود ماه پربركت رجب است و خداي سبحان مرتّب فيضش دارد ريزش ميكند چه كساني كه از او بخواهند چه كساني كه از او نخواهند «يا مَنْ يُعْطي مَن سأَلَه يا مَن يُعطي مَن لَمْ يَسْألْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً» لكن آن كه او را نشناخت و از او نخواست فيضي جز فيض زودگذر دنيا دريافت نميكند...
اين ماه رجب زمينه است كه انسان وارد شهر النبوه بشود كه شهر رسول خداست(صلّي الله
عليه و آله و سلّم) كه محفوف به رحمت است و اين دو ماه زمينه براي ضيف الرحمان شده
صائم هست كه وارد ماه مبارك رمضان بشوند.
فرمود: «تعطّروا بالإستغفار» اين ماه رجب, ماه استغفار است. فرمود خودتان را با
استغفار معطّر كنيد: «تعطّروا بالإستغفار لا تفضحنّكم روائحُ الذنوب»
از سخنان آيت الله جوادي آملي
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت توسط هم سفر
|
وقتي حيات خلوت دلها، پرشده است از ازدحام "روزمرگي"، جا براي خدا هم تنگ ميشود! بايد جايي ميساختيم، شبيه خانۀ شيشهاي ماهيها، که گاهي دل تنگمان را مثل ماهي قرمز لغزاني از تنگ سينه بيرون آوريم و هجرت کنيم به آبي زلالش!